undervisning

 

http://www.mynster.dk

BABYSALMESANG

2 til 10 mdr og deres voksne

 

 

ALLE ER FØDT MUSIKALSKE

- lad dit barn gå gennem livet med musikken som et naturligt sprog

 

Babysalmesang er musikalske oplevelser for både børn og voksne.

 

Det lille barns sanser skal stimuleres, så vi skal blandt andet opleve klokkespil i kirkerummet, lidt stille orgelspil, chiffontørklæder og det at synge sammen.

 

Musik skaber glæder og selv helt små børn vil ganske hurtigt kunne genkende de salmer vi synger.

 

Vi skal synge nogle få udvalgte salmer, og sange der er skrevet til de musikalske stunder I har derhjemme. Du og dit barn vil med dette musikalske samvær få ideer til, hvordan I bruger musikken derhjemme i familien .

Alle de melodier vi får ind i øret vil lagre sig i den musikalske hukommelse, til gavn og glæde for resten af livet.

 

Du vil få lidt information om musikkens betydning for børnene, men først og fremmest handler det om et tæt samvær med dit barn igennem musikken.

 

Babysalmesangen foregår i kirkerummet og varer en god halv time. Derefter er der kaffe i sognegården eller kirken.

 

Jeg underviser med udgangspunkt i Himmelsejlet - se mere om denne under "udgivlser" og " se, lyt og læs".

 

 

 

INSTITUTIONSRYTMIK

Dagpleje, vuggestue eller børnehaver med eller uden børn

 

 

MUSIK ER SJOVEST NÅR MAN SPILLER SAMMEN MED ANDRE

- lad dit barn gå gennem livet med musikken som et naturligt sprog

 

Musik for 0 - 6 års børn og voksne.

Henvender sig til dagplejere og pædagoger. Musikken kan samle børn og voksne samt give oplevelser der stimulerer barnets musikalske udvikling.

 

Kurset er tilrettelagt så alle med både lang og kort erfaring inden for området kan deltage. Musikken der undervises i er taget fra mine udgivelsermed aktive bevægelsessange og der inddrages gamle kendte børnesange der er tilrettet nutidens børn.

 

Musikken bliver sunget, spillet, danset igennem mange gange, så både børn og voksne bliver fortrolige med sangene og I kan bruge dem, når jeg ikke er i huset. Derudover bliver de pædagogiske overvejelser med musikken bearbejdet. Der gives eksempler på hvordan de enkelte sange kan bruges til forskellige alderstrin.

 

Musikken bliver bearbejdet således at den kan blive videreformidlet til børnene uanset om man behersker et instrument eller ej.

Det er der det afgørende for at kunne formidle musik til børn er at man som voksen selv har lyst til at være i det musikalske univers børnene naturligt befinder sig i.